Τετάρτη 17 Αυγούστου 2011

Συστάσεις του ΚΕΕΛΠΝΟ στους ξενοδόχους για τα κρούσματα γαστρεντερίτιδας

Το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (ΚΕΕΛΠΝΟ) ζητά την υπενθύμιση προς τους ξενοδόχους  όλων των μέτρων – συστάσεων για τον αποτελεσματικό χειρισμό εμφάνισης γαστρεντερίτιδας στους ενοίκους ή στο προσωπικό.
Όπως επισημαίνεται στο έγγραφο «τους καλοκαιρινούς μήνες είναι συχνές οι γαστρεντερίτιδες, ιδιαίτερα σε άτομα που ταξιδεύουν και αλλάζουν διατροφικές συνήθειες και περιβάλλον. Πολλοί διαφορετικοί μικροοργανισμοί μπορούν να προκαλέσουν γαστρεντερίτιδα, δηλαδή διάρροια, ναυτία, εμετούς, κοιλιακό άλγος, πιθανόν και πυρετό».
Στο ίδιο έγγραφο το Κέντρο αναφέρει ότι «η εμφάνιση κρουσμάτων γαστρεντερίτιδας σε ξενοδοχεία δεν είναι σπάνιο φαινόμενο. Ωστόσο, όπως έχει φανεί στο παρελθόν κάποιες φορές τέτοιου είδους συμβάντα, ενώ θα μπορούσαν να περιοριστούν έγκαιρα και αποτελεσματικά, πήραν αδικαιολόγητα μεγάλες διαστάσεις, προκαλώντας ανησυχία τόσο στους ενοίκους όσο και στο προσωπικό των ξενοδοχείων. Για τον λόγο αυτό, σε περίπτωση κρουσμάτων γαστρεντερίτιδας, συστήνουμε την άμεση επικοινωνία με την Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και το ΚΕΕΛΠΝΟ».
Στη συνέχεια το ΚΕΕΛΠΝΟ παραθέτει συστάσεις προς τους υπευθύνους των ξενοδοχείων για την ενημέρωση τόσο των ενοίκων όσο και του προσωπικού. Συστάσεις όπως η ενημέρωση για την τήρηση των μέτρων υγιεινής και το επιμελές πλύσιμο των χεριών, την απομόνωση των ενοίκων με γαστρεντερίτιδα στα δωμάτια τους για όσο διάστημα διαρκούν τα συμπτώματα κ.α.
Πως μεταδίδεται η γαστρεντερίτιδα:
α) Από άτομο σε άτομο
β) Από την κατανάλωση μολυσμένου τροφίμου ή νερού
γ) Μέσω σταγονιδίων που απελευθερώνονται κατά τον έμετο
γ) Μέσω της επαφής με μολυσμένες επιφάνειες

ΑΜΕΣΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ

Σε περίπτωση εμφάνισης κρουσμάτων πρέπει οι Ξενοδόχοι να :
  • Εντοπίσουν όλους τους ένοικους και το προσωπικό του Ξενοδοχείου που παρουσιάζει συμπτώματα .Αυτό πρέπει να γίνεται καθημερινά έτσι ώστε να εντοπίζονται και νέα κρούσματα .
  • Ενημέρωση των ενοίκων για την τήρηση των μέτρων Υγιεινής και το επιμελές πλύσιμο των χεριών.
  • Σύσταση για άμεση απομόνωση των ενοίκων με γαστρεντερίτιδα στα δωμάτιά τους όσο διαρκούν τα συμπτώματα και σύσταση για αποφυγή των κολυμβητικών δεξαμενών .
  • Ενημέρωση του προσωπικού για τους κανόνες υγιεινής ιδιαίτερα στον χώρο της κουζίνας , του εστιατορίου , της πισίνας και σχολαστική απολύμανση των επιφανειών .Οι εργαζόμενοι και ιδιαίτερα αυτοί που ασχολούνται με τα τρόφιμα πρέπει να απομακρύνονται από τα καθήκοντά τους  όσο διάστημα διαρκούν τα συμπτώματα.
  • Παραπομπή των ασθενών για εκτίμηση της κλινικής τους εικόνας και περαιτέρω αντιμετώπιση  στο ιατρό του Ξενοδοχείου ή στην πλησιέστερη μονάδα υγείας .
  • Διατήρηση μικρής ποσότητας από τα τρόφιμα που προσφέρονται έτσι ώστε να υπάρχει δυνατότητα εργαστηριακού ελέγχου για την ανεύρεση της αιτίας εμφάνισης κρουσμάτων γαστρεντερίτιδας .
  • Προσεκτικός καθαρισμός των δωματίων όπου φιλοξενούνται υγιείς ένοικοι και στην συνέχεια καθαρισμός των δωματίων και των λοιπών χώρων όπου έχουν φιλοξενηθεί ασθενείς.
 (Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται μέσα καθαρισμού που έχουν επιμολυνθεί από τον καθαρισμό χώρων όπου διέμεναν ή εργάζονταν ασθενείς . Πριν την επαναχρησιμοποίηση τους πρέπει πρώτα να έχουν απολυμανθεί με κατάλληλα απολυμαντικά στην σωστή αναλογία και στον απαιτούμενο χρόνο . )

ΕΦΕΤ: Ενημέρωση των καταναλωτών για την εορταστική περίοδο του Πάσχα

 Ο προγραμματισμός των αγορών μας, η συνειδητή επιλογή τροφίμων και ο σωστός χειρισμός και αποθήκευση των πρώτων υλών μας βοηθάνε σ’ αυτή τη...